jumpa lagi... jangan lupa muhasabah diri yee... ^-^

~jangan dipinta ringankan ujian tapi pintalah ditingkatkan iman...~

~jangan dipinta ringankan ujian tapi pintalah ditingkatkan iman...~

Thursday, September 8, 2011

~kahwin~

cuti 4 bln ni ramai dari sahabt2 saya yang melansungkan perkahwinan...
tahniah di ucapkan kepada semua...

"Barakallahu lakuma, wa barak 'alaikuma wa jam'a bainakuma fii khair, wa razaqakuma zurriyatan tayyibatan tanfa'ul islam wal muslimin"

Maksudnya:
"Semoga Allah membarakahi kalian dan melimpahkan barakah kepada kalian, dan mengumpulkan kalian dalam kebaikan, serta mengurniakan kalian zuriat yg memberi manfaat kepada islam dan muslimin keseluruhannya"

semoga Baitul Dakwah yg dibina mmperteguhkan langkah dan melonjakkan lagi amal dakwah kalian insyaAllah serta beroleh mawaddah, sakinah wa rahmah dalam rumahtangga. Ameen.. (",

renungan utk sahabat2

"Aku terima nikahnya dgn si dia binti si ayah dia dengan mas kahwinnya RM..”

Itu yang tersurat. tersirat? ini dia,

“Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibu bapanya, apa saja dosa yang dia buat, aku tanggung dan bkn lg ibu bapanya tanggung, & aku tanggung dosa bakal anak-anak aku. Kalau gagal, maka aku fasik, dayus & aku rela masuk neraka dan malaikat Zabaniyah melibas aku hingga pecah badan aku”

semoga mampu melahirkan golongan seperti Umar Abdul Aziz, Sultan Muhammad Al-Fateh, Salahudiin al-Ayubi dan ramai lagi tokoh2 hebat...


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 comments:

  1. good entry.. Baguslah enti dh update blog.. Huhuhu.. Semoga trus memperjuangkan agama.. Ana minat sgt tokoh islam Salahuddin Al Ayubi.. Semoga dpt jadi mcm beliau.. Amin...

    ReplyDelete