jumpa lagi... jangan lupa muhasabah diri yee... ^-^

~jangan dipinta ringankan ujian tapi pintalah ditingkatkan iman...~

~jangan dipinta ringankan ujian tapi pintalah ditingkatkan iman...~

Saturday, June 26, 2010

MASA


bagi sy masa begitu penting. masa diibaratkan seperti emas. ia adalah sesuatu yg bernilai. setiap saat bg saya adalah penting g saya. sy akan menggunkan masa yg ada dgn sebaiknya. aku hairan dengan org yg sering membuang masa. mereka menganggap masa itu adalah biasa, bukannya sesuatu yg penting.
selain itu, saya juga begitu prihatin terhadap ketetapan menepati waktu. ramai org sering lupa akan hal ini, tp bagi saya ia adalah sesuatu yg sangat penting. sy begitu menghormati org yg menepati masa dan tidak suka kepada org yg sering lambat. mereka sering lambat kerana mengisi waktu yg ada dgn perkara yg tidak berfaedah.

sahabat2ku ayuh kita gunakan masa yg ada dgn sebaiknya. jgnlah kita persiakan masa yg ada dengan perkara yg tidak berfaedah. masa itu emas. masa tidak akan berulang.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Post a Comment